Upplösningen

15Nov11

Om jag någonsin tvivlade så kan jag nu återigen konstatera att jag inte tillhör den grupp av befolkningen som är immun mot magsjukebaciller. Mådde räv igår eftermiddag och kväll men slapp i alla fall kräkas (även om man i något läge nästan önskar att man fick kräkas lite så illamåendet försvann). Men jag undrar vem som satt dit en vattenkran i min rumpa?

Knasluvan har sett så mycket på TV de senaste två dagarna att han fyllt sin kvot fram till jul eller så. Känner mig hemsk, men det fick faktiskt bli så. Jag orkade inte engagera mig. Han överlever nog utan större men. (Här tycker mitt rationella jag, att vad fasen, det spelar väl ingen roll, medan mitt känslomässiga får jättedåligt samvete. Märkligt är det med det där dåliga samvetet.)

Knasluvan fick gå till dagis idag i alla fall och jag har sovit hela förmiddagen. Nu skall jag försöka lyssna ikapp lite föreläsningar som jag missade igår. Vi läser om baciller just nu, så lämpligt. (Magsjukevirus är dammbundna och långlivade…. de kan alltså ligga där och lura i hörnet!)



6 Responses to “Upplösningen”

  1. Kan man vara immun mot magsjukebaciller? Hur funkar det? Jag var magsjuk MASSOR som liten, men inget som vuxen. Ja tills jag fick kampylobakter och blev inlagd på sjukhus, men såna där vanliga magsjukor verkar passera mig förbi helt.

  2. 4 Malena

    Om ni inte har en massa skräpkanaler så vill jag bara säga att Barnkanalen visar en himla massa bra barn-TV och barn lär sig massor av att titta på t ex Bollibompa! (Och om det nu var något hysteriskt tecknat på någon annan kanal som han tittade på i ett par dagar så kommer han precis som du skrev – överleva det också ;- )

    Vinterkräksjukan kan man vara immun mot, tyvärr är inte jag det, och jag lovar att man vet skillnaden mellan vanlig hemsk maginfluensa och vinterkräksjukan när man haft den! Fy sjutton.

    Hoppas ni är pigga och krya nu!

    • Vi har bara Barnkanalen och storkusinernas avlagda VHS-samling (typ Barbapapa, Astrid LIndgren, Robin Hood..). Så det kunde varit värre.
      Nu är vi pigga!

  3. 6 mamasita

    jo, och i det långa lopet– tror ej knäluvan kommer att minnas dessa dagar. Det finns barn som tittar 4-6 timmar varje dag– och det blir manniskör av dessa barn också. Viktigt att ta hand om dig så du blir frisk igen. mamasita


Kommentera

