Min bästaste och mestaste snabbmat

03Okt11

Här har vi en rätt som serveras, om inte varje så åtminstone varannan vecka hemma hos Knasluvans.

Snabbt, enkelt och gott – tycker vi i alla fall.

Ugnsomelett – i mikron
Till Knasluvan och mig gör jag den här storleken, då äter vi ganska mycket båda två av just denna favorit:

3 ägg
3 dl mjölk
1/2 msk idealmjöl
Salt

Vispa ihop ägg och mjölk. Blanda i mjölet och saltet. Häll i en liten gratängform och ställ in i mikron på full effekt i sisådär 4,5 minuter. Under tiden gör du en stuvning (vit sås) med räkor eller svamp tex. Jag gör oftast på en halv burk färdigskalade räkor. Men jag har också bara klämt i lite kaviar i stuvningen när det varit osedvanligt tomt i kylskåpet. Funkar också.

Pling så är omeletten färdigmikrad. På med såsen och servera!

Från 0 till 100 på under 10 minuter.

One Response to “Min bästaste och mestaste snabbmat”


  1. 1 Fredag « knas och kalas

Kommentera

