Nära nu

14Jul11

Två arbetsdagar kvar sen är det ÄNTLIGEN dags för ledigt. Har varit lite tungt, jag var ju liksom i sommarlovsmode där efter tentan, skulle bara jobba lite också. Men lite var sex veckor och efter midsommar någon gång kände jag att jag verkligen skulle behöva lite ledigt på riktigt snart. Men nu är vi alltså där. Jobbet har varit över förväntan jag har haft konkreta ”beta-av-uppgifter” så man känner att man får något gjort. Det gillar jag. Och en och en halv månadslön klarar vi oss säkert tre månader på i vårt nya sparsamma liv. Bra tillskott!

På lördag styr vi räserbilen mot västkusten. Vi gör en liten minisemester av det hela och tar en hotellnatt i Jönköping, med besök i Gränna på lördagen. Sen till Borås och djurparken på söndag och så sista 10 milen hem till mormor och morfar efter det. Skall bli mysigt tycker jag. Och Knasluvan har pratat fascinerat om hotell där de gör frukost till en och bäddar sängarna.

Fast i morse konstaterade han att han inte alls vill bo på hotell med mig. Han vill bara åka till mormor och morfar. Direkt. Utan att passera gå! Han gillar dem tror jag.

4 Responses to “Nära nu”

  1. OM ni vill skynda skynda ner till mormor och morfar frn Jönköpiing kan vi ju mötas upp i borås på vägen ner (alltså när vi åker ner) – jag har också funderat på att stanna på vägen nånstans nämligen 🙂

    GRATTIS TILL snart-SOMMARLOV!!!!

  2. Nja, det var nog mest övernattningen i Jönköping som ville hoppas över. M&P möter upp i Borås så vi får träffa dem redan på söndag fm. Jag rapporterar om jag tycker det blev en bra övernattningsplan, så kan ni göra samma.

  3. Trevlig semester på er! Jag jobbar sista dagen imorgon och sen är det dags för mej också!

  4. Låter bra!!! planen är att antingen åka supertidigt och sedan stanna flera timmar mitt på dagen i Gränna eller liknande och sedan köra resten när vi lekt av oss… eller så åka med övernattning i typ jönköping – gillar själv tanken på hotell + roomservicemiddag, lekrum och frukost 🙂

    vi får höras på måndag och planera!!!!!!!!!!!!


Kommentera

