Så jävla dumt

22Jun11

Nu har jag varit så idiotisk att jag sitter här och kokar över min egen dumhet. Var på stormarknaden idag, i huvudsyfte att ta TBE spruta på Knasluvan och mig i vaccinationsbussen som stannar där utanför.

Hade ingen lös tia till P-automaten och mina kort funkade inte (något tjall på kontakten med banken tror jag). Då tar jag beslutet att inte betala. För jag kunde ju inte masa mitt lata arsle upp en våning  och ner igen och växla till mig en tia. Eller ens komma på tanken att pröva i den andra automaten i parkeringsgaraget. Ja nu är det inte så svårt att räkna ut vad som hände va.

Typ 30 sekunder innan jag kommer tillbaks till bilen har parkeringsvakten smackat fast den gula lappen under torkarbladet. 475 kronor. Så jävla onödigt. De får förra månadens 450 kronor att framstå som rena fjärten, då berodde det ju bara på glömska, inte på dumhet.

Jag lipade som en gris där för p-vakten men det fanns inget att göra. Boten var ivägskickad och oåterkallelig. Han såg faktiskt riktigt medlidande ut den där lisan, så jag är nog benägen att tro på att han inget kunde göra.

Vi går inte under Knasluvan och jag för 475 kronor, men med den budget vi har nu så finns det faktiskt väldigt mycket roligare saker vi kunde lagt pengarna på istället.

Snälla Knasluvemamman, var nu aldrig så in i helvete dum-lat igen!

Förresten: jag klarade min tenta! Det är ju skitbra.
Förresten 2: jag har gått ner 2,4 kg. Det är ju också skitbra!

5 Responses to “Så jävla dumt”

  1. Så jäkla surt! Men nu har du väl ändå fyllt din kvot av pböter för ett tag framöver i alla fall. Stort grattis till tentan och de tappade kilona! Hoppas att ni får en fin midsommar!

  2. Tack Äsa, och trevlig midsommar själv!

  3. Åsa skall det vara så klart…

  4. 4 Ullah

    Du får trösta dig med att det är världsligt!

    • Jag gör det. Tröstar mig.
      Och nu är det betalt och glömt, jag gör som Kungen – vänder blad!
      Ha en trevlig midsommar!!


Kommentera

