Arg som ett bi, lat som en drönare

16Jun11

Det visade sig för några år sedan, när en matvaruprisjämförelsesite startade, att min lokala ICA-handlare var den dyraste i hela staden, och därmed rimligtvis i hela landet. Och det finns ingen egentlig anledning. Ingen hög hyra, inga manuella diskar, bara ungdomar som personal, bra öppettider förvisso men det är då allt. Då jag tidigare känt mig relativt prisokänslig har jag inte haft så stor koll på matpriser, men jag blev såklart lite sur. Min affär. Där jag handlat i typ 13 år! Försöker sen dess storhandla på annat håll, men ofta (ofta…) blir det såklart hos den lokala handlaren.

Med anledning av PRO:s årliga undersökning blev jag återigen nyfiken på hur det stod till och gick in och kollade. Min affär finns inte längre med i jämförelsen men däremot fanns det en artikel om att just denna affär inte alls sänkt priserna på ICA:s egna varor i den här kampanjen, utan tvärt om till och med höjt priserna på endel varor. För inte längesen var butiken tapetserad med reklam angående sänkningen. Så jävla fräckt!

Jag känner mig rosenrasande. Får lust att tapetsera området med bojkotta-affischer, och starta ett upprop på facebook. Fast det kommer jag ju inte göra förstås. För jag är ju inte en sån där arg typ. Däremot lite feg. Och lat. Då skulle jag ju verkligen inte kunna handla i den där skitbutiken mer.

No Responses Yet to “Arg som ett bi, lat som en drönare”

  1. Kommentera

Kommentera

