Sommarjobbare

07Jun11

Ja, sommarlov var ju inte helt sant, idag har jag börjat mitt sommarjobb (på mitt gamla jobb) som varar i 6 veckor. Och jag slås av hur fel det känns, redan första dagen smyger sig ångesten och rastlösheten på och jag tittar på klockan som sniglar sig fram tills hemgångsdags strax efter fyra. Jag kommer få timlön och strax efter lunch räknade jag till och med på hur mycket jag skulle förlora om jag väljer att jobba en halvtimme mindre om dagen. Men, men, jag skall inte klaga. Det är otroligt bra att jag får komma tillbaks och få motsvarande min gamla lön. Och jobbarkompisarna är skittrevliga!

Men nog är det är tecken på att jag gjort rätt val. Och det känns ju å sin sida fantastiskt bra.

Fantastiskt bra är väl också något man kan säga om helgen som varit. ”Lika långa och lika somriga borde alla helger vara”, som en facebookvän uttryckte sig. Vi har varit vid badet, premiärdoppat oss, fått våra kläder bortblåsta av en ambulanshelikopter och grillat. Jag har bränt mig lite samtidigt som jag förmanat Knasluvan om vikten att smörja in sig. Vi har ätit glass, kakor och bullar i stora lass. Bullbak till Knasluvans kalas rationaliserades bort till förmån för soltimmar och frysta färdigköpta. Bra prioritering tycker jag.

Ja och just det. Idag har jag gått med i Viktväktarna online. 6 veckor till semester. Borde väl kunna få bort några kilo så inte alla kläder behöver sitta åt så jobbigt. 6 kilo minus är målet och jag har raggat med mig min granne. Har aldrig varit med i något liknande tidigare. Men så har jag bara en gång tidigare i livet sett vågen visa siffrorna jag sett idag.

One Response to “Sommarjobbare”

  1. 1 Åsa

    Hojta om du vill ha stöd och pepp av en som snart kan doktorera i ämnet! Du kommer att fixa det om du bara bestämmer dej. Kör hårt!


Kommentera

