Ärlighet

13Maj11

Knasluvan är en ärlig kille. Han brukar för det mesta berätta vad han har haft för sig. Typ ”mamma jag har kissat på golvet där” eller ”mamma jag har ätit löv idag” eller ”mamma kolla vad jag har gjort, jag har tömt ut alla de här makaronerna på golvet”.

Men idag kom en ny variant. Det blev sådär omisskännligt tyst och jag ropar mot köket.
-Knasluvan, vad gör du?
Inget svar
-Vad gör du Knasluvan!?
Efter en halv sekunds tvekan ropar han tillbaka:
-Jag vågar inte berätta!!

Det lät så otroligt roligt, och vid närmare undersökning visade det sig att tilltaget bestod i en tesked i kombination med en sockerskål. Såklart fick han ta sig en sked med socker. Den där sortens ärlighet kan i varje fall inte jag stå emot.

One Response to “Ärlighet”

  1. Heeelt underbart! *fniss*


Kommentera

