Kors i taket

10Maj11

Idag kan jag sitta och koppla av i soffan med både nydammsuget golv och avplockat i köket. Det tillhör ovanligheten nu för tiden kan jag avslöja. Jag hinner liksom inte med. Jag tar ett ryck punktvis men hinner aldrig från en ände till den andra innan det är dags att börja om igen. Men att ha det städat är väl ändå inte det viktigaste? Fast jag skall erkänna att jag gillar det. Och jag längtar till den dag jag möjligen kan ha råd med städhjälp.

Dagens smalj: Knasluvan som utbrister ”Där är ju du mamma!” när han får se en bild på Heidi Klum iförd ett guldfodral i en skvallertidning på sushirestaurangen.

Dagens sorgsnaste: när Knasluvan möter mig med återhållna tårar då jag hämtar senare än vanligt på dagis. Usch.

One Response to “Kors i taket”

  1. Snacka om look-alike! Undrar vem mina barn tycker att jag liknar?!

    Det gör ont i hjärtat när det dåliga samvetet härjar… Tack och lov brukar tårarna gå över snabbt och förbytas mot glädje istället.


Kommentera

