Jag älskar att deklarera!

30Apr11

Jag har tidigare självdiagnostiserat mig till att lida av en ganska allvarlig blankettskräck och deklarationsperioden var något av ett klimax för detta att manifestera sig. Men nu har jag insett att det måste ha varit själva pappret, eller kanske formulär- och rutsystemet (för jag är ju inte rädd för papper i allmänhet). För saken är den att blanketter på nätet, som e-deklarationen, har jag inga som helst problem med. Därför känner jag mig numer lite upprymd när knappen är klickad på och deklarationen är inskickat – helt utan kuvert och frimärke!

En annan sak som underlättar är att jag redan när kontrollblanketterna börjar drälla in i januari så samlar jag dem på ett ställe, så slipper jag rota igenom alla andra papper för att hitta dem. Platsen är oviktig, i år har det varit bakom brickorna i köket.

No Responses Yet to “Jag älskar att deklarera!”

  1. Kommentera

Kommentera

