Hurra för mormor och morfar!

09Apr11

Som har 45-årig bröllopsdag just idag! Där ligger du i lä sa mormor och det kan man ju lugnt påstå.

De är här och hjälper mig med Knasluvan (jag duggapluggar) så vi firade med bubbel och hummeromelett i går kväll (morfar beger sig hemåt idag).

När de firade 25-årig bröllopsdag, alldeles nyss, var de också och hälsade på mig. Då var jag skibum i Chamonix, ung och fri och lagom vild. Min egen morfar, (som numer bor högt uppe i trädet tillsammans med gamlamormor) trodde att jag var kidnappad av några fransoser efter att jag gjorde misstaget att ringa dem collect call (genom telefonist alltså för den som inte kommer ihåg detta fenomen). Det har hänt lite på komunikationssidan sen dess.

Känns som ett helt liv sen. Och som igår. Och jag har blivit i princip dubbelt så gammal.

Vilken tur att just ni träffades! Annars hade varken funnits någon Knasluva eller Knasluvemamma.

One Response to “Hurra för mormor och morfar!”

  1. 1 Ullah

    Hurra för Knasluvemormor och Knasluvemorfar!


Kommentera

