Superhjäl(p)te-familjen

23Feb11

Vi har riktig tur Knasluvan och jag, för vi har superhjältar i familjen. Nu sitter Knasluvans mormor på tåget på väg hit. Knasluvan står i fönstret och kollar efter henne. Fast det är många timmar kvar tills hon är är framme.

Jag känner mig lite kluven, och får en släng av dåligt samvete. Jag är jätteglad och lättad att hon kommer hit – det underlättar ju onekligen enormt. Samtidigt känner jag att jag måste kunna klara av det här själv också, det är ju faktiskt jag som skaffat barn på egen hand och sen tagit beslutet att börja plugga ovanpå det. Stackars mormor vill kanske vara en fri och lat pensionär? Morfar verkar inte tycka det är något problem i alla fall. Det var han som bestämde att hon skulle åka (ja inte mot hennes vilja hoppas jag , men han hjälpte till i beslutet. Jag ville inte säga att jag tyckte hon skulle åka, men är som sagt glad att det blev så). Han tycker hon har så mycket tid så det gör ingenting att hon kommer hit .

Jag borde nog flytta närmre. Det kanske vore en bra kompromiss.

 

4 Responses to “Superhjäl(p)te-familjen”

  1. Stor eloge till Superhjälpen Mormor!!! Och ja, visst är det du som valt att skaffa barn på egen hand och sen börja plugga men du har också gett dina föräldrar den stora gåvan att få Knasluvan till barnbarn. Jag är helt säker på att de är dig evigt tacksamma! Men som sagt ELOGE!!!

  2. Heja MORMOR! Hon skulle inte komma om hon inte ville – det vet du! och vad det lider kommer du komma underfund med hur detta kan och ska lösas – det här nya kräver bara lite inkörning och testning och då ör ju en superhjälte-mormor bra att ha.

    Jag tror att barnen blir friskare sen – när de blir lite äldre och har haft en massa sjukdomar redan… så då blir det lättare!

    hälsa mormor och kansluvan – och SLUTA PRATA OM HUR FRISK HAN VARIT!!! Du har ju sett hur det gick 🙂

    PS Gullgossen står också gärna och tittar ut i timmar när han väntar… jag frsökte visa på klockan att det var låååång tid kvar – då ställde ha pallen nedanför klockan, klättrade upp och stod där och väntade på att tiden skulle gå… hrm svårt ibland när man är liten!

  3. 3 Ullah

    Hurra för mormor! Det finns ingen som hon! Men nästa gång lyder du henne och oss andra och pratar inte om sådant som inte får nämnas!

  4. Så fantastiskt för Knasluvan att ha en så engagerad mormor! Och vad jag har förstått så är det även många tvåföräldersfamiljer som tar hjälp av mor- och farföräldrar, titt som tätt…


Kommentera

