Då blir man stor

22Feb11

Knasluvan hade i morse återigen en fundering över att han skall få skägg sen när han blir stor. Ja, men det blir inte förrän om länge, länge, när du blir vuxen förklarade jag. Knasluvan förstod precis…

– Jaha, när jag har fått en sjäggsnopp då*? Och inte slickar på smöret utan äter hela smörgåsen? Och får använda tändstickor? Då får jag sjägg!

* här måste jag förtydliga att vi har inte pratat om att man får några sjäggsnoppar när man blir stor, pubertetssnacket får vänta några år. Det är helt Knasluvans egen slutledningsförmåga.

One Response to “Då blir man stor”

  1. Ha ha ha, sjäggsnopp! Knasluvan är härlig!
    Ja, det är lite svårt det där med snopp och snippa. Lejonungen vet ju förstås att mamma har snippa (och mormor oxå) och han själv har snopp. Tänker att det vore bra för honom att se även en naken man ibland (och det finns ingen sån i mitt liv nu 🙂 ) Tog chansen när goa väninnan med sambo och barn var här. In i duschen med Lejonungen och sambon. ”OJ!” sa Lejonungen när han såg sambons snopp! Men annars blir det liksom inte naturligt att be killkompisarna hoppa in i duschen med Lejonungen, har de inte barn själva så kan det ju kännas lite konstigt antar jag.


Kommentera

