”Ja sover alltid med tomteluva!”

21Dec10

hävdade Knasluvan när lördagens barnvakt tyckte han skulle ha pyjamas istället för tomtedräkt vid läggdags. Barnvakten var dock rutinerat och gick inte på den finten. Knasluvan och nya barnvakten hade hur kul som helst och det hade jag med på barnakuten. Något förvånad insåg jag att de riktigt sjuka barnen, det är inte de som kommer till akuten (i alla fall inte de flesta), de riktigt sjuka barnen ligger inlagda på sjukhuset.

Jag får riktigt nypa mig för att fatta att jag faktiskt gör det här nu. Fick gåshud när jag klev ut i en av de tysta korridorerna omklädd i blå bussarong och vita byxor. Som vore jag en riktig doktor. Det var också ganska roligt att se hur föräldrarna tittade lika mycket på mig som den riktiga doktorn när de berättade varför de var där. Kändes som jag ville säga – Nej, men titta inte på mig – jag vet inte mer än du! Jag presenterades såklart som student men de visste ju inte HUR väldigt mycket student och väldigt lite doktor jag är.

 

3 Responses to “”Ja sover alltid med tomteluva!””

  1. 1 Tudorienne

    Och jag njuter av att bara läsa detta för jag tycker det är så coolt att du gör detta! Och det verkar ju gå jättebra.

  2. Tack, vad gullig du är! Det är ju förstås en liten detalj kvar. Tentan… den riktiga tentan på allt vi läst hela terminen. 10 januari smäller det. Bye bye jullov.

  3. Du har kanske bara läst på läkarlnjen i entermin – men du har ju varit doktor i själen i mer än 30…
    Just tentandet är väl det tråkiga – och jullov är ju lite det man får offra för att bedriva högre studer 😦 men på plats hos mormor och morfar ska det nog kunna bli lite av allt – jullov, julstämning, glädje, barnvakt och studier!


Kommentera

